sâmbătă, 23 august 2008

..........

In final doar tu iti vei ramane… O vorba plina de adevar pe care abia acum o inteleg cu adevarat.

Nimic ! Asta e cuvantul de baza : NIMIC ! Nu mai exista nimic. Nu exista principii, coloana vertebrala, prietenii, adevar, sinceritate, corectitudine, fairplay, respect, recunostinta.. nimic ! Toate sunt povesti, anecdote, basme, a fost odata ca niciodata.

Nu exista iubire, exista obisnuinta, nevoia de a fi cu cineva, de a te simti in siguranta ( siguranta aceea iluzorie care-ti este hranita de vise sau de cei de langa tine ), nevoia de a avea la cine te intoarce, de a-ti crea o lume a voastra nepatata de ura, de invidie, de rautate, de cele mai multe ori gratuita, din partea unor frustrati.Nu exista prietenie adevarata, exista folosinta, exista “ cat am nevoie de tine suntem prieteni, cand nu mai e nevoie asta e fiecare cu viata lui nu-mi prea pasa cum te simti in legatura cu asta” . In schimb stiu ca exista prietenie la distanta. Da, asta da. Mi s-a demonstrat tot timpul , dar nu am crezut sau nu am fost atat de convinsa pana acum. Prietenia asta este mult mai solida si mai autentica. Cand ai nevoie doar sa fii ascultat si persoana de la celalalt capat al firului o face indiferent ca este 3 dimineata sau unu dupa-masa, cand te suna si ea la fel pentru ca are incredere in tine , pentru ca simte nevoia sa fie ascultata, cand te suna doar asa… sa vada ce mai faci, sa vorbiti de fel si fel de prostii, atunci poti spune ca intr-adevar ai pe cineva care iti este prieten. Putini mai stiu care este diferenta intre “a auzi” si “a fi ascultat” si inca si mai putini stiu sa asculte. Mai stiu oamenii sa faca asta?! O intrebare ironica, retorica… totul este relativ, totul este plin de nuante, totul este gri.Cat de naiv sa fii sa crezi ca au existat persoane in viata ta carora le-a pasat asa cum credeai tu atunci?

Nu sunt corecta nici eu tot timpul. Recunosc asta, am curajul sa recunosc spre deosebire de altii. Am curajul de a spune lucrurilor pe nume daca eu consider ca se merita efortul. Si eu m-am folosit, si eu am avut nevoi pe care mi le-am satisfacut, dar nu asa, nu calcand in picioare increderea oamenilor in mine, nu strivind prietenii, nu batandu-mi joc de un sentiment, de un conglomerat de sentimente bune, frumoase ce m-au legat la un moment dat fie de un prieten, fie de un iubit, amic Cum mai poti oare sa mai crezi, cum mai poti sa mai speri ca o sa fie lumina , sa te mai bucuri ca ti-e bine, sa te mai bucuri ca te bucuri? Cum?


Intr-adevar nu poti trai fara oameni, nu te poti ascunde, nu te poti izola. Trebuie sa inveti sa traiesti cu ei, printre ei si in final sa fii Tu in tot ceea ce faci!

Dar “la naiba” ( faimoasa vorba ) ! Cine mai vorbeste, cine se mai gandeste astazi la suflet? Nimeni ! Toti se folosesc si iau atat cat au nevoie dupa care pleaca. Macar de-ar pleca usor, dar nu ! De ce s-o faca? Prefera sa nu lase nicio urma de tacere din contra. Risca si ultima ta faramita de intelegere pe care le-o mai gasesti. Dar au pretentia ca tu sa le fii prieten, sa le vorbesti, sa-I intelegi.Nu! Am obosit, m-am saturat si in final nu mai vreau sa –I mai inteleg.Cand se intorc totul este numai o scuza josnica, perfida si ipocrita pentru ca asa suntem toti: ipocriti. Diferenta este ca unii dintre noi sunt mai mult sau mai putin ca altii, diferenta este ca unii dintre noi stiu sa faca diferenta.

Ai grija de tine, de sufletul tau, fii egoist caci face bine, te asigur. Si tine ochii larg deschisi la tot ce este in jurul tau! Fii sincer cu tine,nu te minti si mai presus de toate respecta-te! Tu contezi si nimanui nu-I va pasa de tine daca nu-ti pasa tie mai intai.

Niciun comentariu: